Κερκυραίων Πρωτοβουλία ΜΚΟ

Κερκυραίων Πρωτοβουλία  ΜΚΟ
Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΟΥ ΕΛΑΙΩΝΑ

 Η Κέρκυρα είναι γνωστή για τον περίφημο ελαιώνα της. Ένα φυσικό αξιοθέατο μοναδικό στον κόσμο που αν και λαοπρόβλητο και απροστάτευτο δεν χάνει την γοητεία του για τους Κερκυραίους και τους επισκέπτες.
 Δυστυχώς όμως δεν είναι το ίδιο γνωστή και για το λάδι της. Η παραγωγή είναι μικρή και συχνά χαμηλής ποιότητας (με λίγες εξαιρέσεις) ενώ και η ενασχόληση με αυτήν, δεν είναι καθόλου ελκυστική λόγω του ελάχιστου κέρδους (σε σχέση με τον κόπο) που αποφέρει.
 Φυσικά, η προστασία και ανάδειξη του ελαιώνα, και ως μνημείου παγκόσμιας φυσικής κληρονομιάς, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Σχεδόν εξίσου επιτακτική όμως είναι και η ανάγκη, προώθησης της τοπικής παραγωγής υψηλής ποιότητας λαδιού για την ενίσχυση των εξαγωγών, της οικονομίας και της προβολής του νησιού. Σε αυτά τα πλαίσια ήρθαμε σε επαφή με ομάδα Ρώσων επιστημόνων (επικεφαλής Μ. Boutoussov), ειδικευόμενων στην διαχείριση και ανακύκλωση φυσικών προϊόντων, όπως το λάδι και η ελιά. Τα αποτελέσματα της οποίας σας παραθέτουμε εν
 συντομία: "Η Κέρκυρα μπορεί να παράγει ετησίως το 3% της ποσότητας ελαιόλαδου παγκοσμίως.
Η οικονομία που σχετίζεται με αυτή την παραγωγή είναι ανεκμετάλλευτη και σε παρακμή, αν και αποτελεί τη δεύτερη πηγή εσόδων του νησιού μετά τον τουρισμό. Αιτία η εξάρτηση από τις ιταλικές βιομηχανίες εμφιάλωσης και το χαμηλό κέρδος. Ένας τρόπος για να μειωθεί το κόστος του παραγωγού είναι η ανακύκλωση των λοιπών παραγώγων και των υποπροϊόντων της παραγωγής. Υπολογίζεται ότι 70% του καρπού της ελιάς χάνεται ως υποπροϊόν της παραγωγής, μολύνοντας παράλληλα το περιβάλλον.
Απάντηση μπορεί να δοθεί από το πρόγραμμα ειδικής επεξεργασίας των φυτικών υποπροϊόντων που εφαρμόζει η  RET (ρωσική εταιρία που ειδικεύεται στην επεξεργασία φυτικών υποπροϊόντων).
Ως πηγή χρηματοδότησης προτείνεται η χρήση ευρωπαϊκών και εγχώριων κονδυλιών για πιλοτική εφαρμογή του νέου τεχνολογικά προγράμματος ανακύκλωσης, ενώ ως μέγιστο χρονοδιάγραμμα τίθενται οι 12 μήνες" σε συνεργασία με την RET."
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι λύσεις υπάρχουν, αλλά βρίσκονται μακριά από μικροσυμφέροντα και υπόγειες συμφωνίες. Είναι στο χέρι μας να τις βρούμε και να τις εφαρμόσουμε!

http://politonexousia.blogspot.com/
ΤΗΛ. ΕΠ/ΝΙΑΣ 6997722113

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
"ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ"

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ" ΕΝΟΤΗΤΑ 1


Πρόγραμμα, Μέρος 1ο:    
Άμεση Δημοκρατία, Διαφάνεια και Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση: 

Βασική αρχή της κίνησης "Πολιτών Εξουσία" είναι η άμεση δημοκρατία, όπως αυτή εκφράζεται με τη συμμετοχή όλων των πολιτών στη λήψη σημαντικών αποφάσεων που τους αφορούν και τους επηρεάζουν. Παράλληλα, επιθυμούμε τη διαρκή κριτική όσων έχουν εκλεγεί σε θέσεις ευθύνης, ώστε να αποτρέπονται φαινόμενα διαφθοράς, κακοδιαχείρισης και αναποτελεσματικότητας. Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν άμεσα να συμβάλλουν στην επίτευξη της διαφάνειας στη διοίκηση του Δήμου, αλλά και στην ευκολότερη εξυπηρέτηση των δημοτών. Στόχος μας, ως κίνηση πολιτών, είναι ένας "καθαρός" και εξυπηρετικός Δήμος Κερκυραίων. Προτείνουμε:

1) Λήψη όλων των καίριων αποφάσεων που επηρεάζουν τις ζωές όλων μας (π.χ. ΧΥΤΑ, ανεμογεννήτριες, βιοτεχνική ζώνη, άξονας Βορρά-Νότου) άμεσα, από όλους τους κατοίκους, μέσω δημοψηφισμάτων. Η θέση μας αυτή είναι σύμφωνη και με τις αρχές του "Καλλικράτη", ενώ ο τρόπος διεξαγωγής των δημοψηφισμάτων είναι πλέον οικονομικός και απλός και με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας.

2) Διεξαγωγή, 18 μήνες από την ανάδειξη μας ως νέας δημοτικής αρχής, δημοψηφίσματος για την άποψη των δημοτών σχετικά με την πολιτική μας. Παραίτηση του επικεφαλής μας και δημοτικών συμβούλων σε περίπτωση αρνητικής κρίσης τους από τους Κερκυραίους.

3) Δημοσίευση όλων των "πόθεν έσχες" και των περιουσιακών στοιχείων των εκλεγμένων μελών μας και των κοντινών συγγενών τους στην αρχή της θητείας μας αλλά και κάθε χρόνο. Πρόθεση επίσης μας η διερεύνηση των οικονομικών δεδομένων προηγούμενων δημοτικών αρχών. Επιτέλους να βρούμε "που πήγαν τα λεφτά" και να τιμωρηθούν όσοι τα καταχράστηκαν!

4) Δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Δήμου αλλά και σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ όλων των πρακτικών των συνεδριάσεων των οργάνων του Δήμου, των αποφάσεων, των προκηρύξεων, των διαγωνισμών, των αναθέσεων και των προσλήψεων. Δημοσίευση ακόμα όλων των προσφορών που έλαβαν μέρος σε κάθε διαγωνισμό, αλλά και της σύμβασης που τελικά υπογράφηκε (κόστος, ημερομηνία παράδοσης κλπ). Το ίδιο φυσικά θα γίνεται και με τον ετήσιο οικονομικό απολογισμό και προϋπολογισμό του Δήμου.

5) Ίδρυση "Επιτροπής Οικονομικών και Παραγωγικότητας", αποτελούμενης από μέλη όλων των δημοτικών παρατάξεων και μάλιστα με άσο αριθμό εκπροσώπων για κάθε μια. Ουσιαστικά η αντιπολίτευση θα ελέγχει τα οικονομικά και την απόδοση του Δήμου και θα αξιολογεί κάθε 6 μήνες όλες τις υπηρεσίες του.

6) Διαβούλευση και από τους δημότες μέσω διαδικτύου πριν τη λήψη αποφάσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο, μέσω δημοσίευσης της ημερήσιας διάταξης στο διαδίκτυο, ώστε ο καθένας να μπορεί να προτείνει.

7) Ίδρυση "Διαρκούς Επιτροπής Διαβούλευσης", με συμμετοχή όλων των τοπικών (επιχειρηματικών, παραγωγικών, εμπορικών, τουριστικών, εργατικών κλπ) φορέων αλλά και πολιτών, όπως προβλέπεται και από τον "Καλλικράτη". Οι αποφάσεις πλέον, θα λαμβάνονται συλλογικά.

8) Σε κάθε γραφείο Δημοτικού Διαμερίσματος, Ηλεκτρονικός υπολογιστής για το κοινό και δημοτικός υπάλληλος για την συντομότερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των δημοτών. Όλα τα έγγραφα του Δήμου θα δίνονται πλέον από εκεί. Κατ' οίκον παράδοση σε άτομα που έχουν ανάγκη.

9) Ίδρυση "Γραφείου Εξυπηρέτησης του Κοινού" με αντίστοιχη τηλεφωνική γραμμή για ερωτήσεις, προτάσεις και καταγγελίες του κοινού. Ώρα του Δημότη, για συναντήσεις των δημοτών με το Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους ώστε να πάψουν να είναι κρυμμένοι πίσω από γραφεία.

10) Διενέργεια εξαμηνιαίων (τουλάχιστον) Γενικών Συνελεύσεων των κάτοικων κάθε Δημοτικού Διαμερίσματος για τη λήψη αποφάσεων και τη κατάθεση προτάσεων σχετικών με τις περιοχές τους. Άμεση προώθηση των αποτελεσμάτων τους στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ Κα ΓΙΣΔΑΚΗ

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ Κα ΓΙΣΔΑΚΗ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΣΤΟ CORFU PRESS

http://www.corfupress.com/bulletin/stiles/elena-gisdaki/einai-%C2%ABneoi%C2%BB-%C2%ABempeiroi%C2%BB-i-%C2%ABakidemoneitoi%C2%BB_-programma-exoun

ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
Από τα ερωτήματα και τις διαπιστώσεις που αναφέρετε στο άρθρο σας (23-9-10) προκύπτει ότι ταυτίζεστε απολύτως με τις αρχές της παράταξης μας. ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. «Νέοι έμπειροι ακηδεμόνευτοι» το τιτλοφορείτε. Προφανώς είμαστε και τα τρία.

Νέοι, όχι βεβαίως μόνο στην ηλικία, αλλά και στις απόψεις και τις δράσεις μας. Σκεφτείτε, ότι μόνο εμείς ξεκινήσαμε τον αγώνα μας φτηνά και ιντερνετικά. (Να δείτε, που και αυτό θα καταγραφεί, σαν μια ακόμη πρωτιά της Κέρκυρας). Άλλωστε πως αλλιώς, θα ξεκινούσαμε, με τι κεφάλαιο, αφού δεν εκπροσωπούμε, προσωπικά συμφέροντα διαφόρων κύκλων, παρά μόνο των πολιτών μας. Το νεολαιίστικο ύφος μας γίνεται ξεκάθαρο στην διακήρυξη, στην πρόσκληση και στο πρόγραμμα μας. (Ίσως από εκεί δανειστήκατε την φράση «νέου και φρέσκου»).

Έμπειροι, γιατί θεωρήσαμε σκόπιμο να ξοδέψουμε λίγο παραπάνω χρόνο και να μελετήσουμε αυτόν τον κακόμοιρο Καλλικράτη. Όπως φαίνεται, από την αγωνία και την αμηχανία των υπολοίπων υποψηφίων, ουδείς γνωρίζει περί τίνος πρόκειται. Η ανάγνωση, ίσως και η γραφή, να ξυπνά σ’αυτούς οδυνηρές σχολικές μνήμες. Ακόμα όμως και η πολυποίκιλη, ενημέρωση που τους παρέχεται, την περιορίζουν σε προγράμματα της TV τύπου Star. Αυτοί ξέρουν μόνο από χειρωνακτικές εργασίες- χειραψίες στα καφενεία….Πέρα όμως από την γραφικότητα των χειραψιών, πρέπει ή να καταλάβουν ότι οι κανόνες του παιγνιδιού άλλαξαν και να αποστηθίσουν τον Καλλικράτη ή να αλλάξουν….. επάγγελμα. Οι νέες συνθήκες που προκύπτουν ακυρώνουν οποιαδήποτε «εμπειρία» - Εσείς θα ξέρετε καλύτερα-. Άρα, χωρίς υποκρισίες, νέοι και παλιοί, είμαστε όλοι το ίδιο άπειροι! Εξαιρείται βεβαίως η διαχείριση της φαντασίας, που μάλλον δεν ανήκει στους «αυτοπροβαλλόμενους έμπειρους», όπως θυμόμαστε όλοι μας .

Ακηδεμόνευτοι, ποιος θα μπορούσε να κηδεμονεύσει την παράταξη μας, όταν ανήκουμε σε διαφορετικό επικοινωνιακό κόσμο; Σίγουρα μας καταλαβαίνουν οι νέοι, καθώς και οι νέοι στην ψυχή. Ούτε τα λεγόμενα παραδοσιακά και μουχλιασμένα κόμματα θα μας ήθελαν, γιατί σίγουρα δεν μπορούν να μας καταλάβουν, ούτε κι εμείς θέλουμε γιο, ανιψιό, ξάδελφο η κουμπάρο για κηδεμόνα. Αρχηγούς του νεποτισμού, που διαιωνίζουν την κληρονομική τους εξουσία, με γάμους και βαφτίσια! Ας κάνουν καμιά αναπάντητη σε κανένα φιλόδοξο τσιράκι τους. Εδώ ψηλά στα βορειοδυτικά τους σύνορα.

Αγαπητή Έλενα είστε σίγουρα ψηφοφόρος μας! Η Πολιτών Εξουσία είναι η μόνη παράταξη που δεν δημοσίευσε επικεφαλίδες, αλλά ένα πλήρες και μακροσκελές πρόγραμμα,( Είναι αναρτημένο στο: politonexousia.blogspot.com) που καλύπτει λεπτομερώς και προτείνει λύσεις εφικτές για όλα τα προβλήματα που μας ταλαιπωρούν εδώ και δεκαετίες. Με έμφαση στα κοινωνικά ζητήματα που θα αντιμετωπίζουμε, δυστυχώς, για πολύ καιρό. Είμαστε σίγουροι ότι το διαβάσατε όλο. Πρέπει να σας πληροφορήσω ότι ήταν αποτέλεσμα, κοπιαστικής δουλειάς και για ένα μήνα βρίσκονταν σε διαβούλευση μεταξύ των μελών μας. Και όπως ξέρετε τα μέλη μας έχουν πολλές και διαφορετικές πολιτικές καταγωγές. Αυτό κι αν ήταν διάλογος!. Μας ενώνει το συμφέρον του νησιού.

Έχετε απόλυτο δίκιο στην μομφή σας, προς τους δημοσιογράφους. Είμαστε ζωντανό παράδειγμα, προς το παρόν, αποκλειόμενης παράταξης από τα ΜΜΕ. Γιατί δεν παρουσιάζουμε κανένα ενδιαφέρον για κουτσομπολιά, παρά μόνο απαξίωσης, λόγο «του νεαρού» της ηλικίας που μας χαρακτηρίζει! Τις απόψεις μας δεν τις έλαβαν υπ΄όψιν τους ακόμα.

Καλά έκανε η νεολαία, και όχι μονό, για το άκυρο το λευκό και την αποχή που αναφέρετε. Ποιος, αλήθεια, μας αντιπροσωπεύει και που; Όλοι τους αντιπροσωπεύουν μόνο τους εαυτούς τους. Δείτε τους σ’ οποιοιδήποτε κανάλι και θα βγάλετε εύκολα συμπέρασμα. Ούτε κοστούμι στο νούμερο τους δεν κατάφεραν να αγοράσουν.

Ψηφίστε αυτόν που θα σας υποδείξει η καρδιά σας και που δεν έχει άλλη επιλογή εκτός, από το να πραγματώσει τους στόχους που υποσχέθηκε. Την επόμενη μέρα δεν θα θρηνούμε, γιατί τις μεγάλες αποφάσεις, όπως αναφέρεται στην διακήρυξη μας, θα τις παίρνουμε όλοι μαζί. Άρα θα μοιραζόμαστε και την ευθύνη με όλους τους συμπολίτες μας.

Ασφαλώς και για όλα φταίει το «αθηνοκεντρικό κράτος». Δεν θα κατάφερνε όμως τίποτε, αν δεν είχε στον τόπο μας τους ύπατους αρμοστές του….

Τέλος ελπίζουμε να πειστήκατε να αφαιρέσετε τα εισαγωγικά από τον τίτλο του άρθρου σας. Γιατί υπάρχουν υποψήφιοι και νέοι και έμπειροι και ακηδεμόνευτοι και κυρίως εκτός του γνωστού πολιτικού κατεστημένου!


ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ
Μιχάλης Μήττας
25-9-2010



Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 22/09/2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ


Ναι SAVE ANNUNZIATA.

Η κίνηση «ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ» πιστή στις αρχές της, συμπαραστέκεται στην πρωτοβουλία Save Annunziata, στην σιωπηλή διαμαρτυρία στις 23-9-10 και ώρα 19.30. Μπροστά στο καμπαναριό που στέκει ακόμη όρθιο να θυμίζει, όσον απέμεινε, απ’τον πολιτισμό μας!
Ορόσημο της παλιάς πόλης και ιστορικό ντοκουμέντο και που κινδυνεύει και αυτό με κατάρρευση λόγο της αδιαφορίας, των ιθυνόντων αλλά και της αλαζονικής περιφρόνησης της ιδιαίτερης ιστορίας του τόπου μας.
Θα πιέσουμε και θα διεκδικήσουμε τα αυτονόητα : Την άμεση αναστήλωση του μνημείου πριν είναι αργά και χάσουμε για πάντα ακόμη ένα σύμβολο μας.
Σίγουρα η έκπληξη μας θα είναι μεγάλη όταν ανακαλύψουμε, κατά την αναστήλωση εκεί, τα λείψανα των ηρώων Χριστιανών που έπεσαν, κατατροπώνοντας τους Οθωμανούς στο Lepanto (ναυμαχία Ναυπάκτου). Ιστορικά ντοκουμέντα, παρόμοια με αυτά της Εθνικής μας παλιγγενεσίας.
Το ιστορικό αυτό γεγονός είναι μια από τις σημαντικότερες επετείους σε ολόκληρο δυτικό κόσμο. Η νίκη του ενωμένου Χριστιανικού στόλου κατά των βαρβάρων.
Είναι αδιανόητο, μέσα στην γενικότερη παρακμή, που ζούμε, να ανεχτούμε και άλλους βιασμούς της κουλτούρας και των αναμνήσεων μας. Μας είναι ανυπόφορο που ανεχόμαστε ακόμα, την άθλια αποθήκη, που αντικατέστησε το δημοτικό θέατρο. Πρέπει να αγωνιστούμε για να σωθεί τουλάχιστον η Annunziata.
Για να μην χαθεί ακόμα ένα σύμβολο της πόλης μας και να το θυμόμαστε μόνο μέσα από τις χιλιάδες φωτογραφίες των τουριστών! Η κίνηση «Πολιτών Εξουσία» θα είναι παρούσα με τα μελή της, όπως άλλωστε συμμετέχει και σε κάθε άλλη παρόμοια πρωτοβουλία και καλεί όλους τους Κερκυραίους να μας συμπαρασταθούν.

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

«ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ" ΕΝΟΤΗΤΑ 5

Πρόγραμμα, Μέρος 5ο:                                        

Πολιτισμός, Αθλητισμός και Τουρισμός: 

Πολιτισμός είναι η ικανότητα "διαχείρισης του εφικτού", μικρές και γοητευτικές κινήσεις για να περισώσουμε κατά το δυνατόν την παράδοση, τα μνημεία και την κουλτούρα των κάτοικων κάτω από το βάρος των γνωστών οικονομικών συνθηκών. Βεβαίως ο πολιτισμός είναι χρήματα, όχι μόνο επιδοτήσεις, αλλά και κερδοφορία. Κερδοφορία για τους συλλόγους, τις φιλαρμονικές, τις εκδηλώσεις και τους κατοίκους. Είναι προφανής η ενίσχυση του τουρισμού μέσω των πολιτιστικών εκδηλώσεων, παράλληλα και με την ενίσχυση του αθλητισμού. Ο πολιτισμός θα πρέπει να διαχέεται σε κάθε δραστηριότητα και θα έχει λόγο στις υπόλοιπες 4 ενότητες του προγράμματος. Όσον αφορά τον τουρισμό, αποτελεί την «βαριά βιομηχανία» της Κέρκυρας και θεωρούμε ότι πρέπει να βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με τον πολιτισμό του νησιού. Προτείνουμε:

1) Διεκδίκηση της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης» ώστε να προβληθεί το νησί και να εξοικονομήσει πόρους.                                                                                                 
2) Ενίσχυση των μουσείων (όσων είναι υπό την εποπτεία του Δήμου) και δημιουργία νέων, πάντα υπό την αρχή της αυτοχρηματοδότησης, με την απορρόφηση του απαραιτήτου προσωπικού (πχ μουσείο φωτογραφίας και κινηματογράφου). Διαχείριση όλων των μνημείων και μουσείων αρμοδιότητας του Δήμου από μια και μόνο αρχή. Τέλος στο χάος των αρμοδιοτήτων
3) Ενοποίηση των αρχαιολογικών και μεσαιωνικών χώρων με διαγραμμίσεις διαδρομών, ώστε να ζωντανέψουν τα φρούρια, οι πλατείες και τα καντούνια, που τώρα μοιάζουν εγκαταλελειμμένα. Πλήρης ανακαίνιση-ανάδειξη όλων των μέχρι σήμερα εγκαταλειμμένων μνημείων (ενετικές σκοπιές, γεφύρια κλπ).
4) Ίδρυση φορέα διοργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων, παραδοσιακών εορτών και επετείων (βαρκαρόλα, καρναβάλι κλπ) και φεστιβάλ. Τουρισμός υψηλού επιπέδου όλο το χρόνο με ενεργή συμμετοχή των κατοίκων. Παράλληλα, ενισχύεται η επιχειρηματικότητα (εργαστήρια, καταστήματα κλπ) που ασχολείται με αυτές, όπως σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης (πχ Βενετία).
5) Διοργάνωση από τον παραπάνω φορέα και όλων των Κερκυραϊκών φεστιβάλ τοπικών αλλά και ξένων, όπως η καθιέρωση του Agiotfest σαν το Woodstock της Μεσογείου, υπό το πρίσμα ότι η Κέρκυρα είναι το νησί της μουσικής. Προτεραιότητα: Διαγωνισμός – Αγώνες Τραγουδιού (όπως είχε δημιουργηθεί από τον Μ. Χατζηδάκη), Φεστιβάλ Φωτογραφίας μέσω του μουσείου φωτογραφίας και Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο Φεστιβάλ Φιλαρμονικών (που κανείς δεν ξέρει γιατί σταμάτησε) Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής (ροκ-τζαζ), στη Λευκίμμη, διαγωνισμό χορού. Δημιουργία φεστιβάλ μουσικών συγκροτημάτων σε παραλίες του νησιού στα πρότυπα των μεγάλων διεθνών φεστιβάλ (Γουντστοκ, Σερβία, Ήπειρος).
6) Πρόγραμμα "Κινούμενος Πολιτισμός". Κινητό συνεργείο κινηματογραφικών προβολών σε όλη την ύπαιθρο, ενίσχυση των θεατρικών συλλόγων και των παραστάσεων στην ύπαιθρο αλλά και κάθε άλλης πολιτιστικής εκδήλωσης. Στόχος μας κάθε μέρα και μια εκδήλωση στην πόλη και στα χωριά του νησιού, τουλάχιστον τους καλοκαιρινούς μήνες.
7) Προώθηση με κίνητρα της κινηματογραφικής παραγωγής στο νησί, με κάθε διευκόλυνση από το Δήμο σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ και με το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η Κέρκυρα με τα φυσικά και πολιτιστικά της κάλλη αποτελεί έτοιμο σκηνικό για κάθε κινηματογραφική παραγωγή. Υποστήριξη για δυο ταινίες παγκόσμιας προβολής βασισμένες σε δυο αληθινές ιστορίες που διαδραματίστηκαν στην Κέρκυρα. Η ιστορία με την θυσία των Ιερολοχιτών Κερκυραίων που σαν σύγχρονοι Σπαρτιάτες θυσιαστήκαν στην αποστολή αυτοκτονίας το 1940 στον ελληνοϊταλικό πόλεμο μπορεί να γίνει η νέα ταινία blockbuster του Χόλλυγουντ, που θα επαναφέρει την Κέρκυρα στον τουριστικό χάρτη, στα βήματα της ταινίας «Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλλι», που όλοι ξέρουμε την οικονομική ευημερία που έφερε στην Κεφαλλονιά με τις συνεχείς αυξήσεις στο τουρισμό της κάθε χρόνο.
8) Ενίσχυση και προώθηση της Κερκυραϊκής Λυρικής Σκηνής-Όπερας, μοναδικής στην Ελλάδα, με διεθνείς συνεργασίες.
9) Υπεύθυνη διοίκηση στο ΕΑΚΚ. Στόχος μας να μην επαναληφθεί η φετινή ντροπή της ουδέτερης έδρας. Ενίσχυση τοπικού αθλητισμού (ποδόσφαιρο, κρίκετ, μπάσκετ, ΝΑΟΚ κλπ). Επαναφορά διεθνών αθλητικών διοργανώσεων (Διεκδίκηση και από την Κέρκυρα της φόρμουλα 1 εκτός της Πάτρας, Ορχομενού, Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου, ράλλυ μοτοσυκλετών, ταχύπλοων σκαφών, αγώνες ποδηλασίας κλπ) ώστε να ενισχυθεί ο αθλητικός τουρισμός. Ενίσχυση των αθλητικών υποδομών του νησιού, ώστε να γίνει ακόμα και προορισμός φιλοξενίας και προετοιμασίας αθλητικών σωματείων.
10) Ανεξάρτητη εκστρατεία διεθνούς προβολής του νησιού σε συνεργασία με τοπικούς φορείς. Συνεργασία με αδελφές πόλεις και κράτη όπως η Βενετία, Μάλτα, Ελβετία, Ρωσσία, Αγγλία, Γαλλία, Σερβία. Προώθηση της πολιτιστικής και τουριστικής ενοποίησης των ενετικών πόλεων της Μεσογείου, για την από κοινού προβολή τους, την διοργάνωση κοινών πολιτιστικών εκδηλώσεων αλλά και ενιαίων τουριστικών διαδρομών.
11) Τουρισμός όλο το χρόνο. Τη «νεκρή» περίοδο του χειμώνα, ενίσχυση των διαφόρων φεστιβάλ, αθλητικών διοργανώσεων και συνεδριακού τουρισμού (φωτογραφικό σαφάρι, bird watching, πεζοπορία). Στροφή στην Κερκυραϊκή παράδοση και τα έθιμα, ώστε η Κέρκυρα να γίνει ελκυστικός τουριστικός προορισμός για τους λάτρεις της ιστορίας και της παράδοσης.
12) Ενίσχυση του εναλλακτικού τουρισμού, ως απάντηση στο all-inclusive. Αγροτουρισμός, προγράμματα για ηλικιωμένους και ΑμεΑ σε συνεργασία με το Υπ. Υγείας, πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός με εκμετάλλευση των μνημείων και της φύσης της Κέρκυρας σε συνδυασμό με τη προστασία τους.
13) Ίδρυση Υπηρεσίας Ποιοτικού Ελέγχου και Προβολής Τουριστικών Υπηρεσιών. Θα εκδίδεται ετησίως, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (φυσικά και στο Διαδίκτυο), ένα έντυπο προβολής του νησιού και των επιχειρήσεων που επιθυμούν και έχουν ελεγχθεί για την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Κύρια κριτήρια ελέγχου θα είναι η καθαριότητα, οι τιμές, η προβολή, χρήση και η προώθηση των τοπικών προϊόντων και του Κερκυραϊκού πολιτισμού. Ως επιβράβευση, θα δίνονται πιστοποιήσεις και δωρεάν παγκόσμια προβολή, μέσω του Δήμου και των συνεργαζομένων φορέων.
14) Μεταμόρφωση του Βίδο και του Λαζαρέττο σε τουριστικά αξιοθέατα και νησίδες πολιτισμού. Σύνδεση τους με την πόλη με «μουσικά καραβάκια».
15) Ενίσχυση όλων των ομίλων (πχ σκακιστικός, ναυτικός), των φιλαρμονικών και των πολιτιστικών συλλόγων, δημιουργώντας ευνοϊκό περιβάλλον για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων τους.                                                                                                                
17) Δημιουργία τμημάτων επιμόρφωσης και εκπαίδευσης καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων (ζωγραφική, φωτογραφία, γραφιστική κλπ).
Σύνθεση-Οργάνωση Προγράμματος
Μήττας Μιχάλης
Ανοιχτή Ολομέλεια Κίνησης
«ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑ" ΕΝΟΤΗΤΑ 4

Πρόγραμμα, Μέρος 4ο:                                   Ποιότητα Ζωής-Περιβάλλον:
  Δυστυχώς το νησί της Κερκύρας, παρά το ότι αποτελεί τον παλαιότερο τουριστικό προορισμό της χωράς και έναν από τους παλαιότερους της Ευρώπης, παραμένει εγκαταλελειμμένο, χωρίς στοιχειώδεις υποδομές και χρηματοδότηση. Ούτε Νοσοκομείο δεν καταφέραμε να αποκτήσουμε ενώ το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου θα μπορούσε να θεωρηθεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας, αφού παραμένει ίδιο από τις εποχές των Βενετών και των Άγγλων... Το αποτέλεσμα αυτής της εγκατάλειψης είναι οι Κερκυραίοι να έχουν από τα χαμηλότερα επίπεδα ζωής στη χώρα (τι ειρωνεία για τους κατοίκους του ομορφότερου νησιού της Ελλάδας) και ο τουρισμός να παρακμάζει... Δεδομένων και των οικονομικών στοιχείων και των περιορισμένων δυνατοτήτων του Δήμου δεν μπορούμε να υποσχεθούμε θαύματα, ούτε και να τάξουμε... "λαγούς με πετραχήλια" για τεράστια έργα, όπως θα κάνουν πολλοί συνδυασμοί. Μπορούμε όμως και ήδη έχουμε έρθει σε επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους, με το ελάχιστο δυνατό κόστος, πιθανόν και με ιδιωτική συγχρηματοδότηση, να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν αισθητά τις ζωές όλων μας και θα προστατέψουν το πανέμορφο περιβάλλον (φυσικό και πολιτιστικό) του νησιού μας. Προτείνουμε:
 
1) Ενιαίος φορέας διαχείρισης απορριμμάτων και καθαριότητας. Επιτέλους θέλουμε καθαρή πόλη, καθαρά χωριά και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Πρόγραμμα Επαναμοιβή (ΕΠ.ΑΝΑ.ΜΕΙ.ΒΙ. Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση, Μείωση, Βιοκαύσιμα), με το οποίο θα διαχειρισθούμε τα σκουπίδια στην πηγή, θα περιορίσουμε σημαντικά τα έξοδα, θα παράγουμε μεγάλο πλούτο από τους τόνους σκουπιδιών και αποβλήτων και θα απολαμβάνουμε μια πανέμορφη και κυρίως ΚΑΘΑΡΗ Κέρκυρα. Παράλληλα, δημιουργούμε και πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Συχνός και συνεχής καθαρισμός πλατειών και οδών στην πόλη και στα χωριά με τη χρησιμοποίηση μηχανημάτων τελευταίας τεχνολογίας. Οι δήμοι διαθέτουν ένα μεγάλο αριθμό συγχρόνων μηχανημάτων για το σκοπό αυτό που μένουν ανεκμετάλλευτα, όπως τρακτέρ  με καταστροφείς, ειδικά μηχανήματα για το καθαρισμό των παραλιών κλπ.

2) Το δίκτυο ύδρευσης θα εκσυγχρονισθεί, για να παρέχει επάρκεια ποσίμου νερού, ώστε ο πολίτης να μην στερείται το πιο πολύτιμο αγαθό για την επιβίωση του και προ πάντων να μην το πληρώνει πανάκριβα. Παράλληλα, βελτίωση και επέκταση του δικτύου αποχέτευσης. Διαχείριση τους από νέα, ενιαία και αναδιοργανωμένη ΔΕΥΑΚ.
3) Νέος χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός για τη πόλη της Κέρκυρας και τους οικισμούς. Στόχοι μας η μείωση του αρχικού κόστους για την οικοδομή, η ανάπτυξη του τομέα της οικοδομής για τη προστασία των θέσεων εργασίας, το τέλος της άναρχης δόμησης και η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.

4) Προστασία της αρχιτεκτονικής αισθητικής του νησιού μέσω της πολεοδομίας. Η αρχιτεκτονική της πόλης και των χωρίων αποτελεί πηγή τουρισμού και πρέπει να προστατευθεί. Πρόγραμμα αναπλάσεων δημοσίων και ιδιωτικών κτιρίων και δημοσίων χώρων, σύμφωνα με την παραδοσιακή Κερκυραϊκή αρχιτεκτονική. Εκμετάλλευση των τρεχόντων προγραμμάτων χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, πράσινα κτίρια κλπ). Ειδικά σεμινάρια επιμόρφωσης τεχνιτών, κτιστών κλπ με παροχή πιστοποίησης γνώσης της Κερκυραϊκής και της πράσινης αρχιτεκτονικής.

5) Πρόθεση μας το "ξεμπλοκάρισμα" του άξονα Βορρά-Νότου. Πιστεύουμε ότι η ταχύτερη και οικονομικότερη λύση είναι η διάνοιξη δυο σηράγγων (Άγιος Παντελεήμονας-Άγιοι Δέκα) για να εκμεταλλευτούμε και τα αδρανή υλικά που θα προκύψουν από τις εκσκαφές. Άμεση βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου (διαπλατύνσεις, ασφαλτοστρώσεις, περιμετρικές οδοί στα χωριά που έχουν ανάγκη). Χρήση για τα έργα αυτά και των αδρανών υλικών που θα προκύψουν με παράλληλη ανακύκλωση των στερεών αποβλήτων από τις οικοδομές εργασίες, που είναι διάσπαρτα σε όλο το τοπίο του νησιού.

6) Εκπόνηση συγκοινωνιολογικής μελέτης για την ευκολότερη, οικονομικότερη και αποτελεσματικότερη λύση του κυκλοφοριακού της πόλης. Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι πρέπει να έχουμε ήδη προχωρήσει στην εφαρμογή της. Νέοι χώροι στάθμευσης μέσα και έξω από την πόλη.

7) Πρόγραμμα ποδηλατοδρόμων, με υπεύθυνο όμως σχεδιασμό. Πιστεύουμε ότι οι ποδηλατοδρόμοι πρέπει να υπάρχουν, σχεδιασμένοι όμως με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούν τους ποδηλάτες και να μην ταλαιπωρούν πεζούς και οδηγούς. Επέκταση του δικτύου και στην ύπαιθρο (ορεινές διαδρομές).

8) Αναπλάσεις σε πλατείες και πεζοδρόμους (στα χωριά και στη πόλη) για την αισθητική τους αναβάθμιση και τη λειτουργικότητα τους, ειδικά για ΑΜΕΑ. Ανάπλαση των αστικών και περαστικών πάρκων (Γαρίτσα, Μαντούκι) και δημιουργία νέων (πχ πάρκο φυλακών). Αναθέσεις μόνον κατόπιν διαγωνισμών.

9) Μείωση του χρόνου  από και προς την Ηγουμενίτσα με την άφιξη πλοίων νέας τεχνολογίας, τύπου Καταμαράν. Τακτική και απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση (πορθμείο) του νησιού με την Ιταλία. Κατασκευή νέου λιμανιού και μαρίνας στο Σιδάρι. Τα Διαπόντια πρέπει να επανασυνδεθούν με το νησί της Κέρκυρας. Απόκτηση ταχυπλόου καταμαράν με αναχώρηση καθημερινά από το λιμάνι της Κέρκυρας με Κασσιώπη - Άγιο Στέφανο - Διαπόντια νησιά και επιστροφή. Ενιαίος φορέας διαχείρισης, συνεχούς καθαρισμού και εκβάθυνσης λιμανιών και μαρίνων με την απόκτηση από το Δήμο ενός συγχρόνου περιστρεφομένου αμφιβίου εκσκαφέα τύπου
Long reach με στεγανά, που θα καθαρίζει τα λιμάνια όλο το χρόνο και η άμμος από την εκβάθυνση θα μεταφέρεται με φορτηγά σε περιοχές που έχουν έλλειψη όπως στα Γουβιά, Αρίλλα κλπ.

10) Ενιαίος φορέας διαχείρισης των δασών. Εποχικοί δασοπυροσβέστες στο Δήμο και έγκαιρος καθαρισμός των ζωνών πυροπροστασίας και των δασών αλλά και των ιδιωτικών εγκαταλελειμμένων περιουσιών που θεωρούνται επικίνδυνες ζώνες για την επέκταση πυρκαγιάς. Χρήση των πλέον συγχρόνων μεθόδων πυροπροστασίας. Δίκτυο παρατηρητηρίων. Δημιουργία νέων ομάδων εθελοντών, αλλά και συνεργασία και συνεργασία με ήδη υπάρχουσες ομάδες για την πρόληψη και κατάσβεση πυρκαγιών. Ταχεία αναδάσωση των πρόσφατα καμμένων δασών και ελαιώνων.

11) Προστασία του, μοναδικού στη Μεσόγειο, Ελαιώνα της Κέρκυρας και ένταξη τμημάτων του στον κατάλογο των μνημείων παγκόσμιας φυσικής κληρονομίας της UNESCO. Σε σημεία που δεν είναι σωστή η διαχείριση, θα χαμηλωθούν οι ελιές με κατεύθυνση την βιολογική καλλιέργεια για μεγαλύτερες οικονομικές αποδόσεις. Ίδρυση Δημοτικού εμφιαλωτηρίου για την σωστή προώθηση της εξαιρετικής ποιότητας Κερκυραϊκού ελαιολάδου στην εγχώρια αγορά αλλά και για εξαγωγές, με κύρια αγορά την ανερχόμενη αγορά της Ρωσσίας. Διαχείριση και εκμετάλλευση των ελαιουργικών αποβλήτων, (μούργα, πυρήνας, φύλλα) και μετατροπή τους σε οργανικά λιπάσματα. Συνεργασία με εταιρίες ειδικευμένες στο αντικείμενο, όπως η εταιρία
R.E.T. LTD (St. Petersburg). Αντιπρόσωποι και επιστήμονες της εταιρίας ήδη έχουν επισκεφτεί την Κέρκυρα μετά από πρόσκληση του συνδυασμού μας και σύντομα θα προχωρήσουν σε οικονομοτεχνική μελέτη στην δημιουργία του πρώτου εργοστασίου προηγμένης τεχνολογίας στην Κέρκυρα. 

12) Δημιουργία υποθαλάσσιου βιοτόπου στο Βορρά (Παλαιοκαστρίτσα).  Βύθιση πλοιαρίων για την προσέλκυση ενός αξιόλογου ποσοστού από τα 10.000.000 ερασιτεχνών επισκεπτών για καταδύσεις. Προστασία και ανάδειξη των ήδη υπαρχόντων. Ο Χ.Υ.Τ.Α. Λευκίμμης θα μετατραπεί σε ένα πάρκο πολλών χρήσεων, που θα φέρει το όνομα της νεκρής μητέρας δύο ανήλικων παιδιών, της Μαρίας Κουλούρη. Ενοποίηση πολιτιστικών και φυσικών σημείων ενδιαφέροντος (μοναστήρια, παραδοσιακοί οικισμοί, περιβαλλοντικά πάρκα κλπ) με δίκτυο μονοπατιών-ορεινών ποδηλατοδρόμων (mountain bike). Πρέπει και μπορούμε να ενισχύσουμε τον εναλλακτικό οικολογικό-αγροτικό τουρισμό!

13) Ενιαίος φορέας διαχείρισης και αξιοποίησης όλων των παραλιών του νησιού. Παραλίες ανοιχτές σε όλους, δωρεάν και ελεύθερες από το χάος της ξαπλώστρας-ομπρέλλας. Ο Φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον καθαρισμό και τη προστασία τους. Τα καθίσματα σε γωνιές εκτός της αμμουδιάς ώστε όποιος θέλει να νοικιάζει, χωρίς όμως αυτά να καταλαμβάνουν όλο το χώρο, ενοχλώντας τους υπόλοιπους παραθεριστές. Στόχος μας σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες της περιοχής αλλά και υπαλλήλους του Δήμου που θα είναι υπεύθυνοι και για τον συνεχή καθαρισμό της παραλίας, η διάθεση τους στους επισκέπτες, δωρεάν. Παραλίες αφιερωμένες σε ειδικές δραστηριότητες (συναυλίες, φεστιβάλ κλπ). Απαραίτητη η χρησιμοποίηση όλων των εργαλείων καθαρισμού των Καποδιστριακών Δήμων αλλά και απόκτηση άλλων συγχρόνων για τον αποτελεσματικότερο καθαρισμό στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.

14) Αναδιοργάνωση της Δημοτικής Αστυνομίας ώστε να καλύπτει όλο το νησί. Πλήρης χρήση της για να τηρούνται οι Νόμοι και να αποφεύγονται διενέξεις μεταξύ των κατοίκων. Έλεγχος για παράνομα παρκαρισμένα οχήματα, βανδαλισμούς, ρύπανση, ηχορρύπανση και άλλες παρανομίες που είναι στις αρμοδιότητές τους.

15) Αναδιοργάνωση της Πολεοδομίας, για την προστασία της αισθητικής του νησιού και της ιδιοκτησίας των κατοίκων από παράνομες παρεμβάσεις.
Μετατροπή οικισμών από παραδοσιακούς σε διατηρητέους, για μεγαλύτερη προστασία τους. Μεταφορά της Πολεοδομίας στην Αντιδημαρχία Πολιτισμού.

16) Αναδιοργάνωση-βελτίωση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών του νησιού.

17) Δημιουργία ασύρματου δικτύου πρόσβασης στο Διαδίκτυο (wi-fi) αρχικά στην πόλη της Κέρκυρας και σταδιακά στο υπόλοιπο νησί. Πρόθεση για ενεργοποίηση σε συνεργασία με τη ΔΕΗ του υπογείου δικτύου ηλεκτροδότησης.